YATAN HASTA REFAKATÇİ İŞLEMLERİ
– Doktor serviste lüzum gördüğü hastaya gün belirterek ve servis hemşiresinin de onayını alarak refakat kağıdını imzalar ve kaşeler. Bir odada bir refakatçiden fazla kalmaması kuralına özen gösterir.
– Baştabip yardımcısı: Servisten gelen refakatçi kağıdını kontrol eder, onaylar.
– Hasta Yakını gereğinde vezneye yönlendirilir, gerekiyorsa tahsilat yapılır.
– Mesai dışında bu işlemler nöbetçi Gece Amiri onayı ile hazırlanır.
– Otopark hizmetleri; Hastanemizden hizmet alan Hasta veya Hasta yakını olduğunu belirtmeniz durumunda herhangi bir ücret ödemeyeceksiniz. Lütfen görevli Banko elemanından konuyla ilgili fişinizi alınız.
ZİYARET KURALLAR
Hastanemizde Ziyaretçi iseniz Sadece sizin hastanızın yatmadığını ve aynı gün içinde Onlarca hastamıza yatarak tedavi verdiğimizi unutmayınız, bu nedenle aşağıdaki kurallara hem kendi hastanız hem de diğer hasta ve hasta yakınları için lütfen riayet ediniz.
– Hastanemizde ziyaret saatleri her gün 12.00-13.30 ve 18.00-21.00 saatleri arasındadır.
– Dini Bayramlarda 10:00 – 22.00 saatleri arasında ziyaretçi kabul edilir. Bu saatler ve günler dışında ziyaretçi kabul edilmez. (Galoşsuz ziyaretçi kabul edilmez) – 0-12 yaş çocuklar ziyarete kabul edilmez.
– 0-12 yaş arası çocuklarınızı (onların sağlığı açısından uygun olmayacağından) asla hastanelere ziyaretçi olarak götürmeyiniz. Bu kural bizim hastanemiz içinde geçerlidir elbette!
– İstisnai durumlarda, uzun süreli çocuk yatışlarında, çocuk hastaların motivasyonunu yükseltmek amacıyla çocuğun arkadaşları ziyareti kontrollü olarak kabul edilmektedir.
– Gebe odalarını eşler dışında Erkek hasta yakınları ziyaret edemez.
– Ziyaretçilerin Yataklarda oturması sizin sağlığınızı da riske eder. Lütfen müsaade etmeyiniz.
– Ziyaretçileriniz size Kitap, Mecmua, Çikolata getirebilir ancak Dışarıdan öğün yiyecek veya içecek kabulü yapmamaktayız. Dışarıdan öğünlerinizi getirmeniz durumunda; Hastanemiz, yaşanacak sağlık problemlerinden sorumlu olmayacaktır.
– Hastanemizde yaşayan çiçek kabulünü odalara yapamamaktayız. Bunu hastalarınızın evlerinize yapabilirsiniz, Bizde hastalarımıza evlerine yolladığınız çiçeğin kartını takdim edip mutlu olmalarını sağlayabiliriz. Bunun için Hastanemiz Hasta Hakları veya Otelcilik hizmetleri sorumlularımızla iletişime geçiniz (Dahili telefon 1007)
– Hastanemizden ayrılırken, Taburcu bilgilendirme Formlarınızı ve size verilen eğitimlerin formlarını mutlaka yanınıza alınız ve uygulayınız. Gereğinde hekiminizle iletişime geçip detaylı bilgiyi tekrar ettirebilirsiniz.
– Taburculuğunuzda odalarımızı son bir kez kontrol ettiriniz, Bize teslim ettiğiniz değerli eşyalarınızı Sizden teslim aldığımız formlarla geri almayı unutmayınız..
HASTA VE ZİYARETÇİ REHBERİ
Tedavi sırasında hastaya yardımcı olmak üzere; mevzuatın ve hastanemizin imkanlarının elverdiği ve hastanın sağlık durumunun gerektirdiği ölçüde, tedaviden sorumlu doktorun uygun görmesine bağlı olarak, hastanın refakatçi bulundurma hakkı vardır. Bu hakkın nasıl ve ne zaman kullanılacağı hastanemizde belirlenen usul ve esaslara uygun olarak gerçekleştirilmelidir. Hastanızın sağlığı açısından bu konuda bize yardımcı olmanızı ve hastanemizin refakatçi politikası çerçevesinde belirlenen usul ve esaslara uygun şekilde hastanıza refakat etmeniz gerektiğini önemle belirtmek isteriz.
- Refakatçi sayısı bir kişiyle sınırlıdır.
- Hekim ve hemşire direktifleri dışında hastaya yönelik herhangi bir uygulama yapmamalıdır. Refakatçi, hastanın bakımına izin verilen ölçüde yardım eder.
- İlgili hekim ya da hemşire istemi dışında, hastayı hastane dışına çıkarmamalı veya yatağını değiştirmemelidir.
- Sizlere huzurlu bir ortam sağlanması için, refakatçilerin; hasta odası ve servis koridorlarında yüksek sesle konuşmaması, gürültü yapmaması, odalarda bulunan televizyonları başkalarını rahatsız etmeyecek şekilde kullanması; doktor vizite saatlerinde ve saat 22.00’den sonra telefonlarını kapatmaları veya sesini kısık tona ayarlamaları önemlidir.
- Hastane içerisinde tütün ve alkol kullanımı yasalar ve hastane kurallarına göre yasaktır.
- Refakatçilerin hastane dışından yiyecek ve içecek getirmemesi, diyetisyen kontrolü olmayan hiçbir yiyeceğin hastaya verilmemesi gerekmektedir.
- Refakatçi için hasta kabulü sırasında bir refakatçi kartı verilir.
- Refekatçi değişiminde mutlaka hemşiresine bilgi verilmesi gerekmektedir.
- Refakatçi genel hastane kurallarına uymakla yükümlüdür. İhlali halinde, hastanıza refakat durumunuz kabul edilmeyecektir.
- Tüm bunların dışında refakatçi olarak, hastanın sağlığı açısından herhangi bir sorun olduğu zaman öncelikle servis hemşirelerine bilgi vermelidir. Servis hemşirelerinin bilgisi dışından herhangi bir müdahalede bulunmamalıdır.
Güncelleme Tarihi : 13 Haziran 2025