Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Hakkında Bilgilendirme

OBH ÖZEL SAĞLIK HİZMETLERİ MEDİKAL SANAYİ TİCARET ANONİM ŞİRKETİ olarak, Veri Sorumlusu sıfatı ile 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVKK”) ve ilgili mevzuat çerçevesinde OBH ile irtibatı bulunan İlgili Kişi konumundaki sizin (“İlgili Kişi”) kişisel verilerinizin toplanması, işlenmesi ve aktarılması hususunda bilgilendirme amacıyla bu aydınlatma metni hazırlanmıştır. Toplanan, işlenen ve aktarılan kişisel verileriniz hakkında detaylı bilgileri Kişisel Verileri Koruma Kurulu’nun Veri Sorumluları Sicil Bilgi Sistemi (“VERBİS”) aracılığı ile öğrenebilirsiniz. OBH ÖZEL SAĞLIK HİZMETLERİ MEDİKAL SANAYİ TİCARET ANONİM ŞİRKETİ’ ne ait VERBİS kayıtlarına https://verbis.kvkk.gov.tr adresi üzerinden “Sicil Sorgulama” kısmında yukarıdaki şirket unvanını aratarak ulaşabilirsiniz.


1 – İşlenen Kişisel Veriler

Toplanan ve işlenen kişisel verileriniz ile ilgili detaylı bilgiler VERBİS’ te “Veri Kategorileri” başlığı altında yer almaktadır. Toplanan ve işlenen kişisel verileriniz arasında;
(1-1) Ad, Soyad, Türkiye Cumhuriyeti (“T.C.”) kimlik numarası, T.C. vatandaşı olmayanlar için pasaport numarası veya geçici T.C. kimlik numarası, doğum yeri ve tarihi, medeni hal, cinsiyet gibi kimlik verileri,
(1-2) Adres, telefon numarası, e-posta adresi gibi iletişim verileri,
(1-3) Yapılan muayene, teşhis, tetkik verileri ile test, laboratuvar ve görüntüleme sonuçları, reçete bilgileri gibi tıbbi teşhis, tedavi ve bakım hizmetlerinin yürütülmesi sırasında elde edilen kişisel veriler, tıbbi müdahale sırasında ve sonrasında işleme ait görüntüler(1-4) Kendi rızanız ile ilettiğiniz daha önceki muayene, teşhis, tetkiklere ait tıbbi veriler,
(1-5) Sağlık hizmetlerinin finansmanı ve planlaması amacıyla Özel Sağlık Sigortasına ilişkin veriler ve Sosyal Güvenlik Kurumu verileri,
(1-6) Olası ödemelere bağlı olarak banka hesap numarası gibi finansal veriler,
(1-7) Alınan hizmetleri değerlendirmek amacı ile paylaşılan cevap ve yorumlar,
(1-8) Hastane ziyareti sırasında alınan kapalı devre kamera sistemi görüntüleri ve ses kayıtları,
(1-9) Çağrı Merkeziniz ile iletişime geçildiği takdirde tutulan sesli görüşme kayıtları,
(1-10) Otopark ve vale hizmetinden faydalanılması halinde araç plaka bilgileri,
(1-11) Web sitesi ve mobil uygulama kullanımı sırasında elde edilen konum bilgileri, IP adresi, tarayıcı bilgileri

(1-12) Konaklama hizmetleri sunumu sırasında kimlik verileri ve refakatçi kimlik verileri ve bu hizmet sunumu esnasında hasta, refakatçi ve ziyaretçilere ait hastane kameralarına yansıyan görüntüler ve ses kayıtları yer almaktadır.


2 – Kişisel Verilerin İşlenmesi

Kişisel verilerinizin işlenme amaçları ile ilgili detaylı bilgiler VERBİS’ te “Kişisel Veri İşleme Amaçları” başlığı altında yer almaktadır. Kişisel verilerinizin işlenme amaç ve metotları arasında;

(2-1) Kamu sağlığının korunması, koruyucu hekimlik, tıbbî teşhis, tedavi ve bakım hizmetlerinin yürütülmesi,
(2-2) İlgili mevzuatlar ve Ulusal Sağlık rehberleri uyarınca Sağlık Bakanlığı ve diğer kamu kurum ve kuruluşları ile Türkiye Kızılay Derneği tarafından talep edilen bilgilerin paylaşılması,
(2-3) Sağlık hizmetlerinin finansmanı, tıbbi malzeme, tetkik, teşhis ve tedavi giderlerinin karşılanması kapsamında tıbbi malzeme tedarikçi firmalar, özel sigorta şirketleri ve sağlık finansmanınızı sağlayan diğer kuruluşlar ( 506 sayılı Kanunun geçici 20. maddesine tabi banka ve sigorta şirketleri, borsa ve birliklere ait sandıklar… )ile talep edilen tıbbi bilgilerin paylaşılması,

(2-4) Aldığınız hizmetler karşılığında faturalandırma yapılması,
(2-5) Kurum iç işleyişinin planlanması ve yönetilmesi,
(2-6) Suiistimal ve yetkisiz işlemlerin izlenmesi ve engellenmesi,
(2-7) Almış olduğunuz sağlık hizmetlerine ilişkin her türlü soru ve şikâyetlerinize cevap verilebilmesi, hasta memnuniyetinin ölçülmesi, arttırılması ve araştırılması,
(2-8) Almakta olduğunuz hizmetler, tamamlayıcı hizmetler ve yeni hizmetler hakkında bilgi verilmesi,

(2-9) Hasta Hakları Yönetmeliği kapsamındaki haklarınızdan herhangi birini kullanmak isterseniz şikâyete esas konu ve konuya özgü kişisel verileriniz probleminizi çözmek için,

(2-10) Hastanelerimizi otomobil ile ziyaret eden ziyaretçilerimizin bu hizmetlerden yararlanmak istemesi halinde araç marka/model ve araç plakası verileri veri sorumlusu operasyonlarının güvenliğinin temini ile ziyaretçi kayıtlarının oluşturulması ve takibi amacıyla,

(2-11) Otelcilik hizmet sunumu esnasında refakatçi kimlik verileri veya görüntüleri içişleri bakanlığı veya hukuki olarak talep edilmesi durumunda diğer kamu kurum ve kuruluşları ile kanuni nedenler dolayısıyla işlenmesi için,

(2-12) Dezavantajlı ve mağdur bireylerin korunması kapsamında Aile ve Sosyal hizmetler Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı ve diğer Kolluk Güçleri ve ilgili diğer kamu kuruluşları ile paylaşılabilmesi için,

(2-13) OBH ÖZEL SAĞLIK HİZMETLERİ MEDİKAL SANAYİ TİCARET ANONİM ŞİRKETİ’ ne ait santralini aradığınızda veya web sayfası üzerinden oluşturduğunuz randevu taleplerinizin oluşturulması, bilgi taleplerinizin cevaplanması ve/veya herhangi bir başka talebinizin alınması amacıyla, yer almaktadır.

Kişisel verilerinizi işlerken; Hasta kayıt işlemi esnasında misafirlerimizin HBYS kaydının sistem üzerinde tamamlanabilmesi ve aydınlatma metninin içeriğine istedikleri an ulaşabilmeleri adına hasta kayıt işlemi yaptıran ilgili kişi alıcılara SMS gönderilir. Onay kodlarının misafirlerimiz tarafından hasta kayıt işlemini gerçekleştiren misafir hizmetleri personelimize geri bildirimi halinde, KVKK için gerekli açık rıza ve onayların verildiğine dair ilgili kişi alıcıya ait HBYS üzerinde kayıt oluşturulur. Verilen açık rıza ve onaylar, reddetme hakkı kullanılarak geri alınıncaya kadar geçerli olacaktır.

Hasta çıkış işlemleri sonrasında sunulan sağlık hizmetlerini kalitesinin arttırılması ve misafir deneyiminin ölçülmesi müşteri memnuniyeti anketi, link halinde misafirlerimizin HBYS kaydına esas cep telefonu numaralarına SMS yoluyla iletilir. Bu anket linki açıldığında çıkan misafir memnuniyeti anketinde memnuniyeti ölçmek adına sorular bulunmaktadır. Bu ekrandan memnuniyet anket onayından sonra ankete katılabilmek ile beraber aynı zamanda size bir daha SMS gelmemesi seçeneği de mevcuttur. Burada verilen yanıtlar HBYS üzerindeki kayıtla eşleştiğinde misafir deneyimi birimine veriler aktarılır ve birim tarafından misafirlerimiz ile iletişime geçilir. Bu sürecin haricinde, hastanın, kurum web siteleri üzerinden, çeşitli sosyal mecralardan, ya da şikâyet web sitelerinden şikâyet kaydı açması durumunda, şikâyetin çözümlenebilmesi ya da cevap verilebilmesi için iletişime geçilir.

Sadece KVKK ve İletişim onayı vermiş olan misafirlerimizle ve Özel Hastaneler Yönetmeliği gereğince sadece bilgilendirme faaliyetleri ile sınırlı olmak üzere SMS, e-posta vb. ticari elektronik iletiler şeklinde sağlığı koruyucu ve geliştirici nitelikteki bilgilendirme yapılmaktadır. Alıcılar, iletileri almak istemedikleri durumda ileti içeriğindeki reddetme haklarını kullanabilirler. Onay, reddetme hakkı kullanılıncaya kadar geçerlidir.

KVKK reddetme hakkında taleplerinizi Başvurularınızı, “Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğine” uygun olarak hastanemizde Kayıtlı E-Posta adresi olan info@obh.com.tr adresine mail göndererek, ıslak imzalı dilekçe ve kimlik ibrazı ile şahsen veya noter üzerinden 5 Nisan mah. Nükhet Coşkun Cad. 89/A Bağlar/DİYARBAKIR adresine ulaştırılarak yapılabilmektedir.


3 – Kişisel Verilerin Toplanması Ve Hukuki Sebebi

Toplanan kişisel verilerinizin saklama süreleri ve saklanan verilerin korunması için alınan veri güvenliği tedbirleri ile ilgili detaylı bilgiler VERBİS’ te “Veri Saklama Süreleri” ve “Veri Güvenliği Tedbirleri” başlıkları altında yer almaktadır. Kişisel verilerinizin toplanma araçları arasında;
(3-1) Hastane yönetim yazılımına veri girişi,
(3-2) Elektronik ortamda düzenlenen veya matbu formlar,
(3-3) Sesli veya sessiz güvenlik kamerası kayıtları,
(3-4) Çağrı merkezi ses kayıtları yer almaktadır.
Bu kapsamdaki kişisel verileriniz, OBH tarafından yukarıda sayılan amaçların gerçekleştirilmesi için ilgili mevzuat ve KVKK’ nın 5’inci maddesinde belirtilen;
(a) Kanunlarda açıkça öngörülmesi ve veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması;
(a-1) 3359 Sayılı Sağlık Hizmetleri Temel Kanunu,
(a-2) 663 sayılı Sağlık Bakanlığı ve Bağlı Kuruluşlarının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname,
(a-3) Özel Hastaneler Yönetmeliği,
(a-4) Acil Sağlık Yönetmeliği,
(a-5) Hasta Hakları Yönetmeliği,
(a-6) Kişisel Sağlık Verilerinin İşlenmesi ve Mahremiyetinin Korunması Yönetmeliği,
(a-7) Bulaşıcı Hastalıklar Sürveyans ve Kontrol Esasları Yönetmeliği
(b) Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması,
(c) İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması sebeplerine dayanılarak toplanmaktadır.
ÖZEL BAĞLAR HASTANESİ , toplanan ve işlenen kişisel verileri, ilgili kanunlar ve mevzuat ile belirtilen sürelerden kısa olmamak üzere, sözleşmelerden doğan yükümlülükler, muhtemel hukuki uyuşmazlıklarda delil teşkil etmesi, hak ileri sürülebilmesi veya savunmanın tesis edilmesi amacıyla, gerekli gördüğü sürece saklamaktadır.


4 – Kişisel Verilerin Aktarılması

Toplanan ve işlenen kişisel verilerinizin aktarılması ile ilgili detaylı bilgiler VERBİS’te “Veri Aktarım Alıcı Grupları” ve “Yabancı Ülkelere Aktarılacak Bilgiler” başlıkları altında yer almaktadır.
Kişisel verileriniz;
(4-1) Sağlık Bakanlığı, Bakanlığa bağlı alt birimler ve aile hekimliği merkezlerine,
(4-2) Sağlık hizmetlerinin finansmanı, tetkik, teşhis ve tedavi giderlerinin karşılanması kapsamında özel sigorta şirketlerine ve sağlık finansmanınızı sağlayan diğer kuruluşlara ( 506 sayılı Kanunun geçici 20. maddesine tabi banka ve sigorta şirketleri, borsa ve birliklere ait sandıklar… )

(4-3) Sosyal Güvenlik Kurumu’na,
(4-4) Emniyet Genel Müdürlüğü ve diğer kolluk kuvvetlerine,
(4-5) Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü’ne,
(4-6) Türkiye Eczacılar Birliği’ne,
(4-7) Adli makamlara,
(4-8) Tıbbi teşhis ve tedavi için iş birliği içerisinde olduğunuz laboratuvarlar, tıp merkezleri, ambulans, tıbbi cihaz ve sağlık hizmeti sunan kurumlara,
(4-9) Sevk edildiğiniz veya kendi başvurduğunuz sağlık kuruluşuna,
(4-10) Yetki vermiş olduğunuz kanuni temsilcilere,
(4-11) Olası hukuki ihtilaf durumunda, yasal olarak veya bir sözleşme kapsamında sır saklama yükümlülüğünde olan ÖZEL BAĞLAR HASTANESİ avukatlarına, vergi danışmanlarına ve denetçilerine, danışmanlık alınan üçüncü şahıslara,
(4-12) Düzenleyici ve denetleyici kurumlara ve resmi mercilere,
(4-13) Faturalandırmanın işverene yapılacak olması durumunda iş yeri hekimine,
(4-14) Aldığınız hizmetlerin devamlılığı açısından yasal sınırlar çerçevesinde ÖZEL BAĞLAR HASTANESİ iştirakleri ve bağlı ortaklıklarına,
(4-15) Mevzuata uygun bir şekilde, almakta olduğunuz hizmetler, tamamlayıcı hizmetler, yeni hizmetler vb. hususlarda bilgi vermek amacıyla toplu SMS ve E-Posta gönderimi sağlayan iş ortaklarımıza

(4-16) Ulusal Hemovijilans Rehberi çerçevesinde Türkiye Kızılay Derneğine,

(4-17) Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığına aktarılmaktadır.


5 – Kişisel Verilere İlişkin Kanuni Haklar

KVKK ve ilgili mevzuat kapsamında, kişisel verileriniz ile ilgili olarak;
(5-1) Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,
(5-2) Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
(5-3) Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
(5-4) Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
(5-5) Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme,
(5-6) KVKK 7. maddede öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme,
(5-7) İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
(5-8) Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme haklarına sahipsiniz.


6- Şikayet ve İletişim

Kişisel verileriniz teknik ve idari imkânlar dâhilinde titizlikle korunmakta ve gerekli güvenlik tedbirleri, teknolojik imkânlar da göz önünde bulundurularak olası risklere karşı üst düzeyde sağlanmaktadır. – Kanun kapsamındaki taleplerinizi Hastanemizde Kayıtlı E-Posta adresinizden info@obh.com.tr adresine mail göndererek. – Islak imzalı dilekçe ve kimlik ibrazı ile Şahsen veya Noter üzerinden 5 Nisan mah. Nükhet Coşkun cad. 89/A Bağlar/DİYARBAKIR adresine ulaştırarak bildirebilirsiniz.

Güncelleme Tarihi : 13 Haziran 2025